Dlaczego optymalizacja konwersji jest tak ważna

Formularz kontaktowy jest tutaj.

O ile pozycjonowanie ma na celu poprawę pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania czyli SERP, o tyle optymalizacja konwersji polega na tym, żeby istniejący ruch jak najlepiej wykorzystać do uzyskania zamówień, zleceń, leadów. Trzeba jednak pamiętać, iż już na etapie wyboru fraz kluczowych określamy, czy interesują nas osoby, które chcą coś od nas kupić, czy tylko “oglądacze” a nawet tire kickers. Wiadomo, że wśród oglądaczy, ktoś od czasu do czasu ktoś coś kupi. Są też czasem produkty kupowane “przy okazji” jednak owo “przy okazji” jest mgliste i niebezpieczne. Interesuje nas pozycjonowanie – widzimy fajny kurs w przystępnej cenie – kupujemy. Widzimy ciekawą książkę kupujemy. Jednak raczej nikt nie kupi przy okazji specjalistycznej usługi, maszyny… Autor prowadził eksperyment: w blogu kulinarnym o dużym natężeniu ruchu oferowane były różne książki (nie kulinarne) adresowane do tej samej grupy docelowej co blog. Sprzedaż była znikoma. Dlaczego? Ludzie wchodzą na blog kulinarny bo szukają najczęściej konkretnego i darmowego przepisu na daną potrawę, a nie chcą nic kupić. Zawłaszcza w Polsce…

Wróćmy jednak do optymalizacji konwersji. Załóżmy, iż potencjalny klient, których chce kupić, to co oferujesz chce kupić produkt lub usługę, możesz go stracić, gdy:

  1. Nie widzi od razu danych kontaktowych bo są na podstronie, w stopce “napisane maczkiem”
  2. Coś działa nie tak i w procesie składania lub finalizowania zamówienia występuje błąd, proces ten jest za długi, niejasny, klient nie wie co ma kliknąć etc.
  3. Sam nie kupuję w sklepach, które nie podają danych firmy, która jest właścicielem sklepu

To są najbardziej trywialne błędy jednak wciąż spotykane. Często sama optymalizacja opisów prezentowanych w wynikach wyszukiwania (SERP) zwiększa wartościowy ruch.

Mało osób wie, że zmiana:

  •  koloru
  • kształtu
  • położenia
  • tekstu

formularzy, elementów nawigacyjnych (przycisków) mogą poprawić konwersję o  ponad 100%.

Skontaktuj się nami

Kontynując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie polików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close