Tajemnice pozycjonowania

 

Formularz kontaktowy jest tutaj.

Darmowy ser jest tylko w łapce na myszy.

W pędzie za promocjami wiele osób szuka najtańszej usługi, czegoś za darmo, pół darmo, płatnego za efekt byle by taniej…

Do napisania tego posta skłoniła mnie częściowo oferta pewnej konkurencyjnej firmy, którą wczoraj dostałem e-mailem.

Firma owa proponowała usługi pozycjonowania lokalnego. Miasto o wielkości od 100 000 do 200 000 było określone jako duże, a płatność za 1 frazę w TOP 10 była na poziomie 200zł.

Mój komentarz jest taki, że pozycjonowanie z płatnością abonamentową jest o wiele tańsze, za cały pakiet fraz klient płaci np. 500 lub 1000zł i ma w tym pakiecie pozycjonowanie np. 10 lub 20 fraz. Po pewnym czasie sporo z tych fraz może być nawet na 1 lub 2 pozycji. Trzeba pamiętać, iż różnica pomiędzy 1 pozycją, a 10 jest spora. W pierwszy wynik statystycznie klika ponad 40% osób w 10 ok 1 lub 2 %. Płacąc w tamtej firmie za efekt można mieć 10 fraz na pozycji 9 lub 10 i płacić 2000zł miesięcznie.

Trzeba też pamiętać, iż przy płatności za efekt, może istnieć ogromna pokusa aby go szybko uzyskać i zacząć na kliencie zarabiać, choćby kosztem zniszczonej reputacji jego strony, nałożonych filtrów etc. Pamiętajmy, że

żadna firma nie będzie dokładać do interesu….

Typowe pułapki pozycjonowania

  1. Frazy, których szukają Ci, którzy nic nie kupują, nigdy nic im nie odpowiada czyli po angielsku tzw. tire kickers
  2. Frazy, których nikt nie szuka – będziesz wysoko w SERP, a i tak nic nie sprzedasz
  3. Spamerskie linki dodawane narzędziem – mogą tylko zaszkodzić Twojej stronie
  4. Metody, które bardzo szybko i na krótko wypozycjonują stronę, ale zniszczą jej reputację
  5. Firmy które nie oferują optymalizacji konwersji
  6. Firmy często oferują umowy długoterminowe lub z długim okresem wypowiedzenia, karami umownymi i innymi “kruczkami”
  7. Firmy często nie badają fraz poprzestając na tym co poda im klient. Klient podaje frazy, które najprawdopodobniej stosuje cała jego konkurencja… Z dużym prawdopodobieństwem nie są to frazy o charakterze zakupowym…, a raczej na pewno NIE są najlepsze
  8. Skupianie się nie na tym, co może przynieść szybki, mierzalny i bezpieczny zysk klientowi. Często można zastosować strategię (opartą na SWOT do pewnego stopnia) i uzyskać szybką i bezpieczną poprawę.

 

Skontaktuj się nami

Kontynując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie polików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close